Το Citroën 2CV (Γαλλικά: deux chevaux, «δύο ίπποι», από τους 2 φορολογήσιμους ίππους, γνωστό σαν Ντεσεβό στην Ελλάδα, από την προφορά της γαλλικής ονομασίας) ήταν ένα μικρό οικονομικό αυτοκίνητο που κατασκευαζόταν από τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Citroën από τις 7 Οκτωβρίου 1948 έως τις 27 Ιουλίου 1990. Κατά τη διάρκεια μιας παραγωγής που κράτησε 42 έτη, συνολικά 3.872.583 αυτοκίνητα σειράς 2CV παρήχθησαν, συν 1.246.306 Fourgonnette (2CV βαν / φορτηγάκι), καθώς και αρκετά ακόμα μηχανικώς συγγενικά οχήματα, όπως τα Citroën Ami (1.840.396 αντίτυπα), Citroën Dyane (1.444.583 αντίτυπα), Citroën Acadiane (253.393 αντίτυπα) και Citroën Méhari (144.953 αντίτυπα): συνολικά 8.756.688 οχήματα.
Το 2CV ανήκει σε έναν πολύ μικρό κατάλογο οχημάτων που λανσαρίστηκαν λίγο πριν ή μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο και που παρέμειναν ανταγωνιστικά για πολλές δεκαετίες, όπως το Volkswagen Beetle, το Mini, το Fiat 500, το Jeep και η σειρά Land Rover.
Το επίπεδο τεχνολογίας του 2CV, ήδη από το 1948, ήταν αξιοσημείωτο για ένα αυτοκίνητο οποιασδήποτε τιμής για την τότε εποχή, πόσο μάλλον για ένα από τα φθηνότερα αυτοκίνητα του πλανήτη. Ωστόσο, το προηγμένο τεχνολογικό υπόβαθρο του μοντέλου κρυβόταν κάτω από ένα ασυνήθιστο, πλην όμως άκρως απλοϊκό ντιζάιν, με έμπνευση από το ύφος της σχολής Μπάουχαους.
Το αυτοκίνητο αυτό έγινε τεράστια επιτυχία, αφού πέτυχε τον αρχικό του στόχο να προσφέρει στους Γάλλους της υπαίθρου μία φθηνή εναλλακτική λύση αντί για τα άλογα και τα κάρα και παρέμεινε στην παραγωγή για 42 χρόνια με ελάχιστες αλλαγές. Θεωρείται ως ένα από τα πλέον δημοφιλή και εικονικά μοντέλα στην ιστορία της Citroën.
Το κείμενο είναι από τον ιστοχώρο της Ελληνικής λέσχης φίλων 2CV.